Putovanja

Moj prvi let Wizz air-om

May 11, 2017 Unknown 14 Comments

Ja sam osoba koja voli da putuje. Ipak nemam puno prilike za to i kad putujem gledam da što brže stignem. Volim putovanja u smislu da otkrivan nova mesta, prelepe slike raznih gradova, okeana, mora, mostova i slično, ali put, njega ne volim. Ukočim se sva u autobusu, ukočim se i u kolima. Uvek gledam da odaberem način da što pre stignem. Tako sam jednom prilikom pre par godina izabrala LOW COST avio kompaniju WIZZ air.

Vise o kompaniji Wizz air procitajte OVDE.

Kako pre toga nisam nikad letela avionom, bila sam malo skeptična.
Bože, šta ako avion padne?
To je valjda bilo ono glavno, jer nisam znala šta da očekujem kada pogledam cenu karata.

Recimo to ovako. Cene za WIZZ air se stalno menjaju. Jedino odredište gde sam ja putovala pomenutom avio kompanijom je Pariz, pa mogu da vam prenesem cene što se te relacije tiče.
Može da se desi da je karta u jednom pravcu 10,000 dinara, a može se desiti i da košta svega 2000 dinara. Na osnovu čega i kako oni formiraju te cene ja ne znam zaista.
Ukoliko sam dobro shvatila, oni su detaljno proučili kakvi avioni im trebaju, koliko sedišta, koliko goriva, koliki su im troškovi i na osnovu toga formirali su minimalnu cenu.
Kada sam uporedjivala cene sa drugim avio kompanijama kao što su AIR SERBIA i AIR FRANCE, cak i autobuskim prevoznicima poput LASTE, cene se ne mogu ni porediti. Wizz air je bar 5 puta jeftiniji.

Dakle prvi put kad smo leteli, ugrabili smo karte za 3500 dinara po osobi, nas je bilo 3. Bliznakinje i ja. Deca plaćaju isto kao i odrasli, jer i oni isto zauzimaju mesto. Samo deca ispod 2 godine ne plaćaju. Medjutim kada želiš da se vratiš nazad, cena je opet promenjena, da li ćeš proći jeftinije ili skuplje, zavisi od dana kojeg odabereš za kupovinu karata. U istom avionu desi se i da su ljudi koji su platili kartu 2000 dinara i 12000, isti let, isto sedište, isto osoblje, sve isto, ali drugačija cena.

Što se tiče prtljaga, ukoliko ga odmah kupite kada kupujete i kartu, cena je nešto niža nego da dokupite kasnije. Manja kabinska torba koja ide sa vama u avion košta 18 e. Uslov je da stane ispod vašeg sedišta ili iznad. Postoje dimenzije koje moraju da se ispoštuju. Veća torba sa odredjenom kilažom košta izmedju 30 i 50 e. Iste dimenzije torbe, ali drugačija kilaža odredjuje cenu. Do 23 kg je 30e , a do  32 kg je 50 e.

Naravno torbe koje idu sa vama u avion ne smeju da sadrže odredjene stvari i proizvode. Poput noževa, makaza, upaljača, krema ili bilo kakvog tečnog proizvoda, voda i hrana takodje nije dozvoljena. Kao ni lekovi, osim u odredjenim situacijama, kada imate recept, ovo sve važi za torbe koje će biti pored vas u kabini. Za one velike koje idu nazad, ne važe ova pravila. Uz kartu dobijate i jednu manju torbu gratis, u smislu ranca ili manje torbe, ona ide sa vama besplatno i za nju važe sva ona pravila.

Čekirali smo se online.Besplatno.

Pre više od dve godine, došao je dan da i mi krenemo PRVI PUT AVIONOM. Bila sam uzbudjena i uplašena u isto vreme. Mislim deca idu sa mnom, ne daj bože da se nešto desi pa da mi bude žao što sam morala baš ovu jeftinu kartu da kupim i da krenem avionom.

Nismo imali puno prtljaga, samo manju kabinsku torbu. Kada smo stigli, torbu su pogledali onako spolja i već odlučili da se po dimenzijama uklapa, nisam morala da je provlačim kroz onaj metalni obruč gde se obično provlače torbe da bi utvrdili da li ispunjavaju uslove. Zatim smo krenuli da se ukrcamo. Nismo nešto puno ranije stigli, s obzirom da znamo da nemamo ništa na pregled i nista dodatno da radimo, osim da se ukrcamo. I tako smo dospeli u prostoriju sa skenerom, jedan čovek kao obezbedjenje i par ljudi koji su proveravali sadržaj torbi. Pre skenera bilo je potrebno da skinem jaknu, cipele, kais, to i torbe stavim na pokretnu traku da prodje skener. I sve je bilo ok naravno, imala sam neke grickalice u manjoj torbi i ako znam da su zabranjene, ipak zbog dece nisu pravili problem. Medjutim jedan čovek imao je kod sebe neke losione i kreme za telo, čula sam kad su ga ispitivali da li ima recept i šta je dalje bilo ne znam. Svi putnici su bili spremni i čekali smo tu jedno sat vremena sigurno. Što baš i nije bilo prijatno jer je čekaonica vrlo mala, ima svega par mesta za sedenje i ona su bila zauzeta. Moje devojčice su bile žedne i nisam imala vode kod sebe, a nisam mogla da izadjem. Tu sam već odlepila i pomislila bože koji me djavo terao da idem avionom. Ipak, posle sat vremena čekanja naš avion je napokon sleteo. Na brzinu su ga sredili, iskrcali putnike i teret i došao je red da udjemo.

Dočekale su nas ljubazne stjuardese koje pričaju samo engleski i to sa naglaskom. Ne znam odakle su.

Ovako izgledaju njihove uniforme.

Prvo što sam primetila, u avionu i dalje ima djubreta. Nisu ga baš lepo počistili, ali ok, preživecemo. Drugo, sedišta su jako primaknuta. Po 3 sedišta u dva reda. Pripijena maksimalno. Ipak i to je bilo ok. Nije bilo toliko strašno. Sam avion deluje kao nov, ako izuzmemo djubre izgleda vrlo moderno i novo. Smestili smo se. Poleteli i kasnije kupili vodu i hranu. Cene nisu bile nešto velike, ali su svakako veće nego u Srbiji. Pored hrane i vode, u avionu možete kupiti i parfeme, šminku, kao i neki wizz air promotivni materijal, poput malih aviona i slično. Let je trajao malo vise od 2 sata.

I nije bio zaista ništa strašno. Videla sam jednu ženu da se krsti, pa me je to dodatno uplašilo, ali nakon što smo poleteli, uvidela sam da je slično kao vožnja autobusom. Možda i još bolje, jer nema truckanja. Prisutan je i taj neki problem sa zapušenim ušima pri poletanju i sletaju, ali čula sam druge putnike kako pričaju da je žvaka dobra za te stvari, te sam brže bolje počela da žvaćem jednu. Prilikom izlaska iz aviona nema šanse da se bilo ko zabuni i ode na pogrešnu stranu, jer kuda svi idu, idemo i mi.

Pre zvaničkog ulaska u bilo koju zemlju potreban je pregled pasoša kao i pri izlasku iz nje. Tako da vas neće pustiti da bilo gde mrdnete ni izgubite dok se to ne završi. S obzirom da svi putnici odma nagrnu na kontrolu, ovo nekad zna i da potraje, ako je nekim slučajem više aviona sletelo. Inače Wizz air u Francuskoj sleće na jedan manji aerodrom koji se i ne nalazi u Parizu, tako da guzve nisu tako velike.

Nakon mog prvog letenja, putovali smo avionom ove aviokompanije jos jedno 4 puta.

I svaki put je bilo sve ok. Što se tiče onih sat vremena čekanja. To se više nije ponovilo. Izmedju ostalog videla sam na njihovom sajtu da možes da platis dodatnih 10 e i onda ukoliko avion kasni više od nekih 45 minuta, oni tebi plaćaju 100 e kao naknadu ili tako nešto. Naravno, nama to nije bio veliki problem, ali za osobe koje idu do Francuske zbog posla, vreme će verovatno igrati veliku ulogu.

Sve u svemu, ja sam zaista jako srećna što postoji jedna ovakva aviokompanija sa kojom možemo da letimo i mi ,,obični ljudi,,  i gde letovi ne koštaju pravo bogatstvo. Moguće, ukoliko odaberete neku drugu kompaniju, da ćete dobiti uz let i obrok i neku bolju uslugu, možda veća sedišta ili prozore. Ipak ni sa Wizz air-om usluga nije loša i sve je sasvim pristojno i ja sam jako zadovoljna. Da ne spominjem kako je sve u mojoj omiljenoj boji- ROZE!

Toliko od mene u ovom postu, ljubim vas do sledećeg čitanja :*

_________________________________________________

Da li ste već letele avionom?

1. E drago mi je što je neko napisao nešto o ovome, na fejsu mi stalno iskaču oglasi ove kompanije i stvarno mi je bilo nerealno da su cene toliko niske pa sam se pitala u čemu je fora i sad kako sam čitala tvoj post shvatim da zapravo ne zvuči loše :)
    Odlično si ga napisala i nekako si dočarala doživljaj kao da sam i ja bila tamo *--*

Boomy's Place

Replies
    1. Hvala draga :) Ako se odlucis da negde ides avionom, uzmi u obzir wizz air stvarno se neces pokajati :)

Delete
  2. Super interesting post dear :)

NEW OUTFIT POST | How Important is Your DREAM?
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

3. Odlican post draga,putovala sam Wizz-om i kao sto si napomenula cene variraju,ja sam platila u decembru 130 evra za Beograd,stjuardese su sve pricale srpski i zaista je mana samo sto su im sedista mnogo zbijena. Pozdrav :)

Replies
    1. Da i ja sam primetila da stjuardese nekad pricaju srpski, nekad ne :) Hvala na poseti i komentaru :*

Delete
  4. Great post :). I often fly these airlines :)

5. Thanks a lot :D

As I said, this post sounds super interesting!!!

NEW REVIEW POST | KIKO MILANO: Tropic Heat Dewy Stick
    InstagramFacebook Official PageMiguel Gouveia / Blog Pieces Of Me :D

6. Predobra tema za pisanje. Drago mi je bilo čitati jer i ja nisam nikada sjela u avion a imam u planu :D. Što se tiče formiranja njihovih cijena ni meni nije jasno šta i kako ali znam da sam čula da su mnogo povoljnije ako rezervišete kartu mjesec dana ranije ili ako ostane do 5 praznih mjesta prije polijetanja. Kod nas, recimo, Bosna-Njemačka povratna cijena karte (ukoliko se rezerviše mjesec dana ranije) zna da bude svega 20€ što je stvarno povoljno.
    Predivno si ovo napisala i stvarno sam uživala u čitanju :*

Moj mali kutak

7. Odlican post, zanimljiv i zaista si napisala puno detalja, nikad nisam letela avionom, a ovaj post je poučan! 🙈🙈

8. Svaka cast draga <3 novi blog ti je predivan i tema je bas zanimljiva i svima nama od koristi <3