Saveti i trikovi

Sta se desava sa kosom prilikom farbanja?

March 01, 2017 Unknown 4 Comments



Pre nego sto odlucite da se ofarbate, trebalo bi da se informisete o tome sta zapravo farba radi vasoj kosi.



Dosla sam na ideju da napisem ovaj post, jer sam sa farbanjem pocela vrlo rano. Menjala sam boje kao carape. Od crne do plave. I eto me sada, pokusavam da skinem sve moguce nijanse i vratim se prirodnoj boji kose. Ne mogu da se ne zapitam, zasto mi je sve to trebalo?


U redu, u nekom periodu svako zeli malo promene. Da li ce mi stajati ova ili ona boja kose. Da li ce mi stajati kratka kosa ili dugacka. To ne mozemo da znamo drugacije ako ne isprobamo.Ali ipak razmislite jos jednom koliko volite vasu kosu i da li cete se zaustaviti na toj jednoj promeni kose ili cete ici dalje.


Kako farba deluje?

Pa prvo da bi boja uspela u svom zadatku da oboji dlaku, mora da prodje jednu prepreku. A ona se zove KUTIKULA. Uloga kutikule je da stiti vlas kose. To je otprilike kao kora drveta. Dakle da bi boja dospela u dlaku kutikula mora biti podignuta. Tu na scenu stupa AMONIJAK. On povecava ph vrednost dlake usled cega se kutilula opusta i podize.
Problem lezi u tome sto kutikula nije predvidjena da bude podignuta. I tu nastaje haos.


Kada je steta vec nacinjena, kutikula podignuta, sledeci korak je bojenje. Kako bi uspela ta boja koju ste odabrali, vasa stara boja mora biti unistena. Na scenu stupa PEROKSID, koji razgradjuje prirodni pigment. Peroksid jos dodatno steti kosi jer je isusuje. Sad kad je kutikula podignuta, pigment razgradjen, kosa ce izgledati kao slama.



Sada na red dolazi boja koja se mora razviti na kosi. Ona dalje ulazi u dlaku i razvija se . Imajte na umu da do god drzite boju na kosi kutikula je podignuta, a sto je duze podignuta vise slabi. Jednom kada isperete kosu, kutikula se spusta, ali steta je vec pocinjena.



Ako ste se i posle ovog teksta ipak odlucili za farbanje moj je savet da ipak uradite test na alergiju.
Alergijske reakcije jesu vrlo retke, ali kad se dese onda mogu biti vrlo zastrasujuce.



Farbate li vi kosu? I koliko cesto? 

4 comments:

  1. Odličan, ali pre svega poučan post.
    Prvi put sam se ofarbala prošle godine, u svojoj 19., nije prerano, ali bih volela da nikad i nisam. Farbala sam se na najgori moguci nacin, tacnije, to ni nije farbanje, to je klasicno spaljivanje kose, blansiranje :) Kosa mi je bila toliko spaljena da je pri pranju skripala kao plastika. Uzasno iskustvo....

    ReplyDelete
  2. Jel si uspela da je oporavis? Mislim da svi mi koji se farbamo smo bar jednom dosli u situaciju da nam je kosa katastrofalno unistena :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukvalno nista ne utice na nju da se bar malo povrati, sada sam krenula sa postepenim sisanjem dok mi nova ne izraste ponovo, i naucila sam lekciju za ceo zivot... :) ♥

      Delete

Makeup
Hair